RODO i Regulaminy
Jeżeli nie masz jeszcze wdrożonego RODO i opracowanej w tym zakresie dokumentacji, to najwyższy czas, żeby to zmienić. Podobnie w przypadku Regulaminów sprzedaży czy świadczenia usług na odległość. Samodzielnie przygotowana dokumentacja, to także nie najlepsze rozwiązanie, dlatego proponuję Ci konsultację prawną i następnie weryfikację tej dokumentacji.
Dokumentację RODO przygotowuję zarówno dla przedsiębiorców prowadzących wyłącznie działalność stacjonarną, jak i dla tych, działających dodatkowo lub tylko i wyłącznie w sferze online. Pomagam prawnie także osobom na nierejestrowanej działalności gospodarczej.
Jeżeli prowadzisz sprzedaż w sklepie internetowym lub na platformie z kursami online, czy też świadczysz usługi online, wykorzystując do zapisu na konsultacje e-kalendarz czy inne formy zapisu na odległość, to przygotuję dla Ciebie Regulamin.
Nie jestem w tematyce działalności online tylko teoretykiem, ale przede wszystkim praktykiem. Dlaczego?
Ponieważ angażuję się także w realizację projektów prawnych związanych z działalnością internetową jak: współprowadzenie szkoleń online, przygotowanie pakietów prawnych dystrybuowanych na rynku e-commerce pn. „RODO i tajemnica zawodowa w gabinecie psychologicznym/psychoterapeutycznym”.
Jak wyceniam swoje usługi?
To zależy od mojego nakładu pracy. Po przeprowadzeniu audytu i zdiagnozowaniu potrzeb klienta, przygotowuję spersonalizowaną ofertę. W ofercie znajduje się zestawienie dokumentów i procedur, które należy wdrożyć. Wskazuję także wysokość usługi oraz warunki współpracy (sposób rozliczenia, termin realizacji).
Moja pomoc prawna przy wdrożeniach RODO – Etapy, krok po kroku.
I ETAP: WSTĘPNA DIAGNOZA POTRZEB
Zebranie istotnych informacji dot. charakteru prowadzonej działalności i organizacji przedsiębiorcy, związanych z tym procesów przetwarzania danych osobowych – na podstawie przesłanego e-mailem Klientowi kwestionariusza.
Po analizie odpowiedzi Klienta, sporządzenie oferty zawierającej określenie dokumentów potrzebnych do wdrożenia, opracowanie procesów oraz przekazanie szczegółów współpracy (w tym wycena usługi wdrożenia).
II ETAP: KONSULTACJA PRAWNA
Ustalenie z Klientem po zaakceptowaniu przez niego oferty, terminu spotkania (online, telefonicznie lub na żywo) w celu doprecyzowania informacji z kwestionariusza, innych istotnych informacji potrzebnych do wdrożenia RODO, wyznaczenia osoby do kontaktu ze strony Klienta (przy większych wdrożeniach).
Podpisanie z Klientem umowy zlecenia (przy pełnych wdrożeniach RODO) oraz zapłata ustalonego z Klientem wynagrodzenia.
III ETAP: PRZYGOTOWANIE DOKUMNETACJI
W razie potrzeby doprecyzowanie jeszcze wątpliwości, które pojawiły się na etapie przygotowania dokumentacji czy opracowywania procedur.
IV ETAP: DOSTARCZENIE DOKUMNETACJI I INSTRUKCJI
- Przesłanie Klientowi całości dokumentacji.
- Zebranie opinii dot. wdrożenia (czy wszystko jest przejrzyste i zrozumiałe).
- Wprowadzenie ewentualnych poprawek.
- Ostateczne rozliczenie z Klientem.
- Ewentualne przy większych wdrożeniach szkolenie dla Klienta, osób u niego zatrudnionych (za oddzielnym wynagrodzeniem).