Jak prawidłowo napisać Regulamin sklepu online? Część 2

utworzone przez | 11 sierpnia 2020 | RODO i e-commerce | 0 komentarzy

Regulamin e-sklepu - szczegółowa treść

Stan prawny na dzień: 11.08.2020 r.

Wpis na blogu nie stanowi porady prawnej. Artykuł odnosi się do ogólnej sytuacji prawnej, dlatego nie może stanowić rozwiązania dla indywidualnego problemu. Jeżeli potrzebujesz indywidualnej konsultacji, zapraszam do kontaktu.

 

W moim poprzednim artykule: „Jak prawidłowo napisać Regulamin sklepu online? Część 1”, mogłeś przeczytać:

  1. Regulamin e-sklepu – po co?
  2. Co o Regulaminie sklepów internetowych można wyczytać w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną?
  3. Regulamin e-sklepu a konsument.
  4. Treść Regulaminu e-sklepu (podstawy).

W kolejnej części wpisu poruszającego tematykę Regulaminów e-sklepów, przejdę do szczegółów. Pokażę Ci, co powinno znaleźć się w takim podstawowym Regulaminie e-sklepu, w każdym z jego punktów. W takim razie, zaczynamy.

 

 

Bądź na bieżąco!:)

Informacje o nowych artykułach wprost na Twojego maila. W prezencie otrzymasz wzór legalnej stopki e-maila firmowego.

Podaj swój adres e-mail w celu realizacji usługi newslettera, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o moich promocjach i ofertach.

Informację o przetwarzaniu Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityce Prywatności. 

Please wait...

Dziękuję!:)

Wszystko przebiegło prawidłowo. W ciągu kilku minut otrzymasz ode mnie e-mail z dokumentem.

Jeżeli wiadomość nie dojdzie w ciągu kilku minut i nie ma jej w spamie, najpewniej Twój adres e-mail jest nieprawidłowy lub zawiera literówkę. Jeśli tak się stało, napisz do mnie na o.zarzecka@kancelaria-oz.pl.

 

 

Szczegółowa treść Regulaminu e-sklepu

 

 

  1. Definicje pojęć.

 

W tym miejscu opisz pojęcia, którymi będziesz posługiwał się w Regulaminie (np. klient, właściciel sklepu, umowa, towar/produkt/usługa).

 

Przykład:

 

Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, składająca Zamówienie w ramach Sklepu (konsument, przedsiębiorca, przedsiębiorca uprzywilejowany).

Towar/Produkt/Usługa – towary/produkty/usługi, które są prezentowane w ramach Sklepu, przeznaczone do sprzedaży.

 

 

  1. Postanowienia ogólne. 

 

W tym rozdziale zamieść informacje m.in.:

 

  • przez kogo prowadzony jest e-sklep na stronie www; właściciela e-sklepu możesz opisać w definicjach pojęć, a w tej części wskazać, że to on prowadzi ten konkretny e-sklep;
  • informacje o towarach/produktach/usługach są zaproszeniem do zawarcia umowy (art. 71 kodeksu cywilnego);
  • dni i godziny, w których możliwy jest kontakt z Tobą – właścicielem e-sklepu, a także Twoje dane kontaktowe;
  • zakres i rodzaj prowadzonej działalności w ramach e-sklepu (możesz ten punkt ująć także w definicjach pojęć);
  • wskazanie, co zawiera Regulamin;
  • w skrócie warunki korzystania ze sklepu;
  • kiedy następuje udostępnienie Regulaminu.

 

  1. Techniczne warunki korzystania ze Sklepu.

 

Opisz jakie wymagania techniczne, ma spełniać klient, aby mógł skorzystać z zakupów w Twoim sklepie.

 

Przykład:

 

Korzystanie ze Sklepu Internetowego możliwe jest pod warunkiem spełnienia po stronie Klienta następujących wymagań technicznych:

  1. posiadania urządzenia umożliwiającego dostęp do sieci Internet, wyposażonego w sprawny system operacyjny, np. Windows, Android, Mac OS.
  2. zainstalowania na urządzeniu, o którym mowa w pkt a) powyżej najnowszej, aktualnej wersji przeglądarki internetowej zapewniającej dostęp do zasobów sieci Internet, takiej jak: Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome lub innej kompatybilnej, obsługującej pliki cookies oraz
  3. posiadania aktywnego konta poczty e-mail.

 

 

4. Składanie i realizacja zamówienia.

 

Jest to punkt, który powinien być indywidualnie dostosowany do procesu składania zamówienia (tzw. ścieżka zakupów) w Twoim sklepie. Powinny znaleźć się tutaj zapisy m.in.:

  • warunki, które musi spełnić Klient, żeby dokonać zakupu (wybór towaru/produktu/usługi, przekazanie danych do transakcji w formularzu zamówienia, akceptacja Regulaminu i Polityki Prywatności);
  • wskazanie chwili zawarcia umowy sprzedaży, opisanie procedury składania zamówienia krok po kroku;
  • postanowienia związane ze sposobem i terminem płatności;
  • możliwość założenia indywidulanego konta klienta poprzez rejestrację na panelu e-sklepu, jej warunków.

 

  1. Ceny towarów/produktów/usług i formy płatności.

 

W tej części takie informacje, jak:

  • wskazanie zasad dot. cen (kwoty netto lub brutto);
  • zastrzeżenie właściciela sklepu o prawie zmiany cen;
  • informacje o stosowaniu promocji, rabatów;
  • wskazanie form płatności i wyjaśnienie w jaki sposób to działa, czy wystawiana jest faktura, paragon (w sytuacji osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, tutaj sprawa wymagająca konsultacji z doradcą podatkowym, księgowym).

 

  1. Koszty i termin dostawy.

 

W tym punkcie opisujesz zasady dot. określenia sposobu dostawy, odbioru i łączących się z tym kosztów.

 

 

  1. Reklamacje dotyczące towarów/produktów/usług (Konsument).

 

Ten punkt ma bardzo ważne znaczenie z punktu widzenia uprawnień konsumenta.

W tym miejscu wskaż m.in.:

  • datę, miejsce i sposób złożenia reklamacji;
  • elementy niezbędne do złożenia reklamacji;
  • co jest przedmiotem reklamacji;
  • jakie okoliczności uzasadniają złożenie reklamacji;
  • czasookres udzielenia odpowiedzi na reklamację wraz z określeniem formy;
  • prawa przysługujące klientowi w przypadku uznania reklamacji.

 

  1. Reklamacje dotyczące funkcjonowania serwisu sklepu.

 

W tej części opisujesz, co zrobisz, gdy klient zgłasza Ci, że jest problem z funkcjonalnością e-sklepu, wszystkie awarie itp.

 

 

  1. Zwroty.

 

Warunki na jakich klient, a przede wszystkim konsument ma prawo do odstąpienia od umowy oraz dokonywania zwrotów.

 

Przykładowe postanowienie w treści tej części Regulaminu:

 

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, Klient będący konsumentem może odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży, poprzez wysłanie na piśmie stosownego oświadczenia na adres siedziby Właściciela Sklepu, tj.: ……………………. lub za pomocą adresu e-mail:………………

 

Pamiętaj! W przypadku odstąpienia od umowy przez konsumenta, ciążą na nim jedynie koszty odesłania towaru do sklepu.

 

 

  1. Pozostałe zasady korzystania ze sklepu internetowego.

 

W tym miejscu zamieść informacje dot. zakazu dostarczania przez klienta treści o charakterze bezprawnym np. niedostarczanie i niepowielanie treści zabronionych przez przepisy prawa, korzystanie ze sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem itp.

 

 

  1. Dane osobowe i pliki cookies.

 

Informacje dot. przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania do pozyskiwania tych danych plików cookiespowinny znaleźć się w Polityce Prywatności.

 

Przykład:

 

Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce Prywatności.

 

 

  1. Postanowienia końcowe.

 

W tej części znajdują się zapisy dot. praw autorskich (możesz takie informacje zamieścić w innym miejscu np. w „Postanowieniach ogólnych”), zasad rozstrzygania sporów, przepisów prawnych obowiązujących w zakresie nieobjętym Regulaminem, daty opublikowania Regulaminu.

 

Pamiętaj! W przypadku konsumentów, należy poinformować ich o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W przypadku sporów sądowych z konsumentami tzw. klauzulą niedozwoloną jest zapis, że spory sądowe będą rozpatrywane przez sąd właściwy dla siedziby właściciela sklepu internetowego. Absolutnie nie powielaj tego błędu!

 

 

  1. Zmiany Regulaminu.

 

Ta część Regulaminu zawiera postanowienia dot. wprowadzania zmian.

 

Klient e-sklepu, gdy pojawią się takie zmiany w Regulaminie ma prawo realizować swoje prawa według zasad obowiązujących na dzień zawarcia umowy. W innym przypadku, ma być poinformowany o nowych zasadach.

 

 

Udało się, dobrnąłeś do końca tego artykułu poświęconego, wcale nie łatwemu tematowi Regulaminów e-sklepów. Oczywiście im bardziej złożona struktura e-sklepu, tym bardziej taki Regulamin trzeba dostosować pod indywidualne preferencje i funkcjonalności.

 

 

Zachęcam Cię także do podzielenia się swoim komentarzem i zapisania się na mój newsletter, dostępny tutaj.

 

Jeżeli chciałbyś uzyskać pomoc, bo nie wiesz, jak zabrać się do tego tematu, napisz do mnie. Mam dla Ciebie pewne rozwiązanie:)

Udostępnij

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Udostępnij

Tagi wpisu

Kategorie

Popularne wpisy